9. mai 2010

Eventyret med "Molly"

Thomas, Maiken og jeg skulle dra til dammen en dag for å jogge sammen med Mads (Buddy av Thomas)
Vi kom ikke langt på vei da vi plutselig så en nydelig Golden Retriever løpe rundt i grøfta.
- Skal vi....
Rakk jeg å si før Thomas svarte
- Ja
og stoppet opp så jeg fikk gå ut av bilen og bort til den.Den var litt skeptisk men hilste gjerne på meg. Så sjekket jeg halsbåndet, men der var det hverken navn, adresse eller tlfnr. Så Thomas ringte til politiet for å høre om de kunne hente den. De sa vi skulle ringe de opp igjen om en halv time. Hunden var visst ikke meldt savnet eller noe.
Så mens vi ventet tenkte vi å gå rundt i nabolaget for å høre om noen eide den. Så vi tok på det ene bådet til Maiken og gikk. Men vi rakk ikke å komme så langt før vi fikk høre av den ene naboen at hunden hadde vært løs i minst 2 døgn.
(Hvorfor i all verden hun ikke hadde ringt å sagt ifra til politiet eller noe fra før, skjønner jeg ikke jeg. Men samma det)
Så vi ga opp å ringe på dører, med tanke på at den kan ha kommet fra andre siden av byen på den tiden. Så vi ble sittende å se på hunden litt og prøvde ut litt hva den kunne hete. Det var en tispe og hun reagerte mest på "M" navn og det vi fikk mest reaksjon fra henne var "Molly" Så vi valgte å kalle henne det så lenge vi hadde henne =p hehe. (Ikke at hun ga noe særlig reaksjon på det heller)
Så satt vi der med "Molly" da.. Klappet henne litt mens vi venta på at klokka skulle gå og fant 5 skaumenn på henne! Stakkar jente, de hadde heldigvis ikke satt seg.
Vi hadde litt vann i bilen også, det var så lummert ute den dagen og hun pesa som en gal. Prøvde å gi henne vannet, men hun var ikke interessert i det hele tatt.
En halvtime har gått og vi ringer tilbake til Politiet. Men da får vi bare beskjed om at de har nok med 2bente så de kunne ikke tenke på 4bente nå. Men vi kunne bare sleppe henne om vi ikke ville holde henne lengre.
- Great, kunne de ikke bare sagt det med en gang? Og What?? Slippe henne? Aldri i verden om vi slipper henne! Tenk om noen hadde finni Maiken for oss og fått beskjed om å slippe henne av politiet også gjorde de det også hadde hun kanskje endt opp med å bli påkjørt? Nei, det var ikke et alternativ engang.
Så vi stor der som noen spørsmålstegn og lurte på hva i all verden vi skulle gjøre? Ikke viste vi om hun hadde chipp heller.
Men vi bestemte oss for å gå fra Kamper Bas og ned til Tempo'n der nærmeste dyreklinikk er for å se om de kunne finne noen chipp på henne eller noe.
Vi tok på Maiken et bånd også og begynte å gå nedover.
"Molly" gikk jo så pent i bånd og var en helt herlig hund.
Turen ned gikk fint og vi kom trygt frem alle sammen til Tempo'n.
Men ingen chipp å se. Men tattooering i øra hadde hun! Yeey! Så mens vi sto ute og prøvde å få i henne mer vann (som hun ikke ville ha) så gikk dyrlegedametingen inn for å sjekke hva hun fant om tattooeringen i øre på "Molly".
Kommer ut igjen og nei... Den var ikke registrert på noe...
- Hm? What? Hva gjør vi DA?!?!?
- Dere må ta henne med til politiet.
- Men vi har ringt dem? Og de ville ikke ta henne imot. De hadde nok med 2bente..?
- Nei, de SKAL ta henne imot de. Så det må dere bare gjøre.
Jaja, da var det ikke annet å gjøre enn å ta henne med til Politistasjonen for å håpe på å bli bedre tatt imot der.
Hun var like flink hele tiden hun stakkar, nydelige "Molly"
Fremme på politistasjonen, politimannen ringer til Falck. (HÆ!?!? Det kunne jo vi også gjort?!?!?)
Men hihi han sier:
- Ja, det er et ungt par her som har funnet en Golden Retriever, de har vært kjempeflinke til å prøve å finne ut av ting.
Yeey, vi fikk skryt av politimannen =p hehe
Men her endte "reisen" vi fikk bare beskjed om å sette "Molly" inn på et rom, hvor jeg sa strengt til mannen at hun var NØDT til å få litt vann! Og det skulle hun få ^^,
Så skulle Falck komme å hente henne snart...
Når vi gikk fulgte "Molly" nesten etter og jeg syns det var veldig vanskelig å bare gå fra henne.. Hadde jo blitt litt glad i henne på den lille turen vi hadde hatt..

Alt dette tok så lang tid at det ble ikke noen joggetur på oss. Men vi dro heller hjem for Maiken var så sliten etter all gåingen.
Jeg klarte ikke å slutte å tenke på hvordan "Molly" hadde det og hva de kom til å gjøre med henne hvis ikke eieren kom å henta henne. Siden naboene rundt oss hadde sett henne løs i 2dager?? Og hun IKKE var meldt savnet engang. Hvordan skulle da familien komme å hente henne nå, hvis de ikke hadde lett etter henne før?
Jeg var bare stressa, jeg visste ikke hva de gjorde med hunder om de ikke kom hjem igjen, hvor lenge de prøvde å ha henne før de ga opp og hva de gjorde når de ga opp. Hadde de prøvd å omplassere henne? Eller avliver de henne?
Avliver henne? Nei, det kan de jo IKKE gjøre! Da vil det jo være min skyld at hun blir avlivi fordi vi bare prøvde å være snille. Nei, det kan ikke skje!!
Når natta kom fikk jeg ikke sove, jeg ble bare frustrert over å ikke vite hva som skjedde med "Molly"... Lå å tenkte på henne HELE tiden. Fant ut sammen med Thomas at hvis det blir til at de skal avlive henne så tar vi henne heller hjem selv og prøver da å omplassere henne selv. Så det bestemte vi oss for og da ble jeg jo liggende å lure på hvordan vi skulle ha råd til å forsikre henne så lenge, og alle de testene vi ville tatt på henne før vi visste at hun var helt frisk... Huff det ble mye greier og jeg skulle i tillegg på jobb dagen etter, uten søvn.... Så det stressa meg jo enda mer.

Dagen etter litt uttpå dagen, ringte vi til Falck for å høre om det hadde skjedd noe mer med "Molly" og egentlig for å høre hva de skulle gjøre med henne hvis de ikke fant eieren..
Men i stedet for masse bekymring fikk vi høre at senere på ettermiddag igår hadde "Molly" blitt hentet av eieren og kommet hjem til familien sin igjen<3 Ååå! Det var så koselig å høre! =)
Da fikk hun det akkurat sånn som var best for henne!
Vi fikk også høre at eieren hadde akkurat flyttet hit til Sandefjord, så hunden visste ikke helt hvor den bodde enda. Og det hadde visst ikke virka på henne som om den hadde vært borte i 2 dager heller. Så det var jo kjempefint=) Alt gikk bra til slutt =)
Er så koselig når det ender sååååånn! <3


Så jeg er kjempeglad for at Molly kom hjem igjen, jeg ble så glad i henne, så hun fortjente å få det sånn som var best for henne! <3 Yey=)
Tok dessverre ingen bilder av henne. =(


2 kommentarer:

  1. Ååh, så fint gjort av dere :D Bra hun kom trygt hjem til slutt <3

    SvarSlett
  2. Jaa<3 Hun var så nydelig =) Glad det endte som det gjorde =)

    SvarSlett